Veelgestelde vraag: Ik heb gereageerd op een opdracht, en dan?

Anouk ter Beek

Je bent uitgenodigd voor een opdracht in Jellow, leuk! De opdrachtomschrijving spreekt je aan en je plaatst een reactie onder de opdracht, want deze sluit perfect op jou aan of misschien heb je wel een vraag. En dan? In deze blog vertellen we je graag meer over ons contact met de opdrachtgever en de vervolgstappen na jouw reactie. Want wanneer kan jij een reactie van de opdrachtgever verwachten? En hoe loopt het contact?

Fatsoen

Fatsoen is een van onze kernwaardes. Tijdens het eerste gesprek met opdrachtgevers vinden wij het dan ook belangrijk met hen te delen dat wij fatsoen hoog in het vaandel hebben staan en dit ook van hen verwachten. Wij geven de opdrachtgevers mee wat er van hen verwacht wordt en dat is uiteraard tijdig reageren op de reactie van de freelance professionals. 

Nadat opdrachtgevers een account hebben bij Jellow ontvangen zij direct een mail waarin deze kernwaarde met bijbehorende verwachting nogmaals wordt benadrukt. Uit deze mail volgt een afspraak met ons Customer Success (CS) team. 

Het delen van de opdracht

Nadat de opdrachtgever een account heeft aangemaakt bij Jellow, maakt hij/zij een opdracht aan. Soms gebeurt dit in overleg met een accountmanager van Jellow om een zo goed mogelijke opdrachtomschrijving te maken. Vervolgens wordt in het netwerk gekeken naar de freelancers die het beste bij de opdracht passen. Van deze freelancers wordt een selectie gemaakt en daar wordt de opdracht ook mee gedeeld. Wanneer jij bent geselecteerd, ontvang je de uitnodiging om te reageren op de opdracht in je mailbox. 

Direct contact tussen opdrachtgever en freelancer

Wanneer je interesse hebt en besluit te reageren, heb jij direct contact met de opdrachtgever. Jouw reactie komt namelijk onder de opdracht terecht en is direct zichtbaar voor de opdrachtgever, andere freelancers kunnen deze niet zien. Zodra jij hebt gereageerd op de opdracht ontvangt de opdrachtgever hiervan ook een melding. 

Vervolgens kan de opdrachtgever direct contact met je opnemen. Dit kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van de berichten sectie in Jellow, maar het kan ook zijn dat de opdrachtgever direct contact met je opneemt via jouw contactgegevens. Jellow zit hier verder niet tussen. 

Wil je weten hoe je het beste kan reageren op een opdracht? Lees dan verder in deze blog.

Hoe gaat de opdrachtgever om met de reacties op de opdracht?

Om de snelheid erin te houden, belt het CS team van Jellow twee dagen nadat de opdracht is gedeeld om de reacties met de opdrachtgever te bespreken. Vaak heeft de opdrachtgever tegen die tijd de reacties al bekeken en gereageerd op de freelancers. 

Wanneer hij/zij dit nog niet gedaan heeft, wordt dit hier nogmaals gevraagd. De persoonlijke en snelle reacties zijn natuurlijk bevorderlijk voor een goede match, maar ook prettig voor jou als freelancer zodat je weet waar je aan toe bent. 

Het sluiten van de opdracht

Het CS team houdt contact met de opdrachtgever tot de opdrachtgever een geschikte freelancer gevonden heeft en de opdracht sluit in Jellow. Gemiddeld gebeurt dit na een of twee weken. Soms kan het wat langer duren wanneer de opdrachtgever iedereen de kans wil geven te reageren, door bijvoorbeeld feestdagen of een vakantie(periode).

Wanneer uit het contact met de opdrachtgever blijkt dat er een match is, bespreken jullie samen wat de vervolgstappen zijn. In dit geval is er uiteraard al uitvoerig contact geweest tussen jou en de opdrachtgever. 

Ook verwachten wij van de opdrachtgevers dat zij je op de hoogte houden, wanneer hun keuze op een andere freelancer is gevallen. Bij voorkeur stuurt de opdrachtgever je dan een persoonlijk bericht, maar het is ook mogelijk om de freelancers te informeren met een automatisch bericht. 

Geen reactie gekregen van de opdrachtgever? 

Het kan voorkomen dat ondanks de inzet van onze accountmanager(s) en het CS team de opdrachtgever niet bereikbaar is en/of geen reactie achterlaat. Dit vinden wij uiteraard vervelend, zeker omdat wij fatsoen zo belangrijk vinden. 

In het geval je toch graag iets wil horen van de opdrachtgever adviseren wij je direct contact op te nemen met het desbetreffende bedrijf. Wij verschaffen geen directe contactgegevens maar van de meeste opdrachtgevers kun je de contactgegevens relatief makkelijk online vinden.

Heb jij vragen naar aanleiding van deze blog? Laat het mij weten! Je kan dan een mailtje sturen naar [email protected]

Deel dit bericht

Misschien vind je dit ook interessant?

Meet Camille van Sales!

Graag stellen we je voor aan Camille, Sales stagiair bij Jellow. Voor zijn studie Commerciƫle economie heeft hij afgelopen halfjaar stage gelopen bij...

4 minuten Nadjeche Bruurs

De boekenkast van Sales

Het Sales team bestaat op dit moment uit vijf Jellowers. Om een inkijkje te geven in de boekenkast van Jellow hebben de mannen...

6 minuten Anouk ter Beek