Meestgestelde vragen


Waarom kan ik maar één vakgebied kiezen bij het inschrijven?

Iedere freelancer kan maar één vakgebied kiezen omdat Jellow ervan overtuigd is dat het voor iedereen mogelijk is om één vakgebied te selecteren waar hij/zij de meeste affiniteit mee heeft. Mocht je echt werkzaam zijn in meerdere vakgebieden, kies dan degene waar je de meeste werkervaring in hebt opgedaan, of waar je graag in werkzaam zou willen zijn. In je titel, de introductie en het online CV kan je vervolgens duidelijk maken in welke vakgebieden je nog meer werkzaam bent.

Waarom moet ik een indicatief uurtarief opgeven?

Bij het inschrijven bij Jellow geven alle freelancers een indicatief uurtarief op, dit is verplicht voor iedereen. Hier hebben we voor gekozen om zoveel mogelijk openheid en transparantie te bieden aan opdrachtgevers. Overigens is je uurtarief niet te zien voor andere freelancers, alleen de opdrachtgevers en de expert van het vakgebied zien deze.

Wat is de rol van de expert van een vakgebied?

Jellow werkt samen met experts. Per vakgebied is er één expert, die zorgt voor de screening van de freelancers die zich aanmelden bij het vakgebied. Zij staan daarmee garant voor de kwaliteit van de freelancers. Deze experts zijn erg belangrijk voor Jellow, en daarom heeft het tijd nodig om voor ieder vakgebied de beste expert te vinden. Dat is ook de reden dat nog niet alle vakgebieden op dit moment vervuld zijn, maar daar werken we natuurlijk hard aan.

Waarom moet ik referenten opgeven?

Het opgeven van referenten is iets waar iedere freelancer die zich inschrijft bij Jellow mee te maken krijgt. Wanneer je je inschrijft bij Jellow ontvang je van de expert van jouw vakgebied het verzoek om twee referenten aan te leveren. Van die twee referenten wordt er uiteindelijk één gebeld. Het aanleveren van referenten is een onderdeel van de kwaliteitsscreening. Wij zijn van mening dat oude opdrachtgevers als geen ander weten hoe je functioneert op een opdracht.

Waarom ben ik nog niet goedgekeurd?

Wanneer er in jouw vakgebied een expert actief is, word je binnen twee weken benaderd om het proces van de kwaliteitsscreening in gang te zetten. Daarna willen we jou als freelancer zo snel mogelijk duidelijkheid geven over de status van jouw goedkeuring, maar het kan natuurlijk gebeuren dat de expert bijvoorbeeld je referenten niet te pakken krijgt. In deze gevallen kan de goedkeuring eventjes op zich laten wachten. Als je vragen hebt over de status van je screening, kan je altijd even contact opnemen met Jellow of de expert.

Hoe houd ik mijn beschikbaarheid up-to-date?

Iedere zoveel tijd ontvang je van Jellow een e-mail bericht met daarin linkjes waarmee je je beschikbaarheid met één druk op de knop doorgeeft zonder in te loggen, extra praktisch dus. Als je twee keer geen optie kiest in de e-mail word je automatisch op 'niet beschikbaar' gezet. Als dat is gebeurd krijg je daar ook weer een e-mail van, waarin we je weer de kans geven om je beschikbaarheid aan te passen. Ook kan je je beschikbaarheid altijd aanpassen in de gegevens van jouw account.

Hoe bewerk ik mijn profiel?

Je kan je profiel bewerken door rechtsboven op Account te klikken, hier vind je je Account gegevens. Hier kan je algemene gegevens zoals je adresgegevens aanpassen, maar ook je CV, je indicatief uurtarief en je beschikbaarheid.

Wat betekent de kilometeraanduiding op mijn profiel?

De kilometeraanduiding achter je naam duidt op de afstand tussen jou en degene die je profiel bekijkt (opdrachtgevers). Dit wordt berekend aan de hand van de postcode die je in je profiel hebt ingevuld en de postcode van degene die naar je profiel kijkt. Als je naar je eigen profiel kijkt zie je dus logischerwijs 0 km staan. Je kan bij Jellow dus niet aangeven wat je zogenaamde 'werkgebied' is, maar alleen je woonplaats. Je kan natuurlijk wel je woonplaats wijzigen in de plaats waar je graag een opdracht zou willen krijgen.

Wat gebeurt er met de 5 euro die ik per gefactureerd uur afsta wanneer ik word ingehuurd via Jellow?

Als je wordt ingehuurd door een opdrachtgever via Jellow dan gaat €5 van je uurtarief (zoals vermeld op de site) naar Jellow. Van deze €5 gaat €1.50 naar de broker die alle contractuele en financiële zaken met je regelt. De overige €3,50 gaat naar de expert voor de screening en de kwaliteitsbewaking van het vakgebied. Jellow zelf verdient dus zelf niet aan plaatsingen.Overigens geldt er een uitzondering wanneer je in het eigen netwerk van een opdrachtgever staat. Wanneer je dan door die opdrachtgever wordt ingehuurd, worden er geen kosten in rekening gebracht. Jullie kennen elkaar immers al!

Wat houdt het eigen netwerk van opdrachtgevers in?

Dit is een tool voor onze opdrachtgevers om hun eigen netwerk van freelancers in kaart te brengen. Opdrachtgevers kunnen iedereen uitnodigen, dus ook een freelancers die al ingeschreven staat op Jellow. De freelancer kan zelf aangeven of hij/zij ook voor de andere opdrachtgevers van Jellow zichtbaar wil zijn of niet.

Account verwijderen?

Ga naar Account -> Instellingen -> Onderaan klik verwijder account