Stelling: Liever een freelancer dan vaste werknemer in tijden van crisis

Susan Mulder

Ik huur liever een freelancer in, dan dat ik een vaste werknemer aanneem in tijden van crisis

0 %
0 %

Oftewel: een lastige keuze en voor beide kanten valt wat te zeggen. Uit vorige crises hebben we kunnen zien dat de vraag naar freelancers groter wordt aan “het einde” van de crisis. Redenen hiervoor zijn: makkelijk op- en afschalen, je kan op korte termijn externe expertise in huis halen, minder risico’s en misschien zelfs wel meer zekerheid. 

Of het inhuren van freelancers per se goedkoper is dan vaste werknemers? Dat hoeft niet zo te zijn: Goede freelancers zijn gewillig en kunnen daarom (terecht) een wat hoger uurtarief vragen. 

Anderzijds werkt een vast, hecht team, natuurlijk ook ontzettend goed. Met vast personeel krijg je vertrouwen en houd je talent en kennis in huis.

Ik ben benieuwd naar jouw mening en wat jouw twijfels zijn om met freelancers of juist vast personeel samen te werken in deze tijd. Stuur me gerust een bericht op [email protected]!

 

Deel dit bericht
Misschien vind je dit ook interessant?

8 tips om meer omzetstromen op te zetten

Corona. Recessie. Klimaat. De uitdagingen waar we nu voor staan kun je zeker pittig noemen. Het zijn spannende tijden, zeker voor freelancers. Je markt kan opeens wegvallen, zoals velen helaas al hebben ervaren. Dit blog gaat over het opbouwen van nieuwe manieren om geld te verdienen met praktische actiepunten. Zo kun je snel schakelen in tijden van nood.

Veelgestelde vraag: Welke gegevens ziet een opdrachtgever van mij in Jellow?

Je hebt een profiel aangemaakt bij Jellow om in contact te komen met opdrachtgevers. Maar je wil natuurlijk niet dat jouw gegevens voor het oprapen liggen. Een vraag die wij vaak krijgen is: "Welke gegevens ziet een opdrachtgever van mij?" Bijvoorbeeld wanneer de opdrachtgever jouw profiel tegenkomt in het netwerk en deze bekijkt. Je leest het antwoord in deze blog!

Jellow de ‘Netflix van de freelance markt’ lanceert nieuwe slogan

Na een aantal jaar heeft scale-up Jellow, actief in Nederland en België, ervoor gekozen om haar oude slogan ‘Zoek, vind, lach, werk en bewonder’ te vervangen voor ‘freelancers on demand’. Jellow heeft voor deze opfrissing gekozen omdat dit beter bij haar ware identiteit past en de behoefte van haar klanten.