Voorbeeldprofiel-freelancer

Zo ziet het ideale freelance profiel in Jellow eruit

Anouk ter Beek

Zo ziet het ideale freelance profiel in Jellow eruit

Nieuwsgierig hoe een freelance profiel in Jellow eruit ziet? Of kan je wel wat houvast gebruiken bij het invullen van jouw eigen profiel? Lees dan gauw verder. In deze blog vind je alles wat je moet weten om een perfect freelance profiel te maken in Jellow. 

Het ideale freelance profiel

Om je direct een goed beeld te geven van een ingevuld profiel hebben we een voorbeeld opgesteld. Download het profiel via de volgende knop: 

Download voorbeeld profiel (PDF)

De eerste indruk

De zoektocht van de opdrachtgever naar een freelancer begint in het netwerk. Door verschillende filters en een zoekbalk kan de opdrachtgever zelf of met behulp van Jellow zoeken tussen de verschillende profielen naar de juiste match. De eerste informatie die een opdrachtgever van jou ziet zijn dan ook: je naam, functietitel, profielfoto, beschikbaarheid, uurtarief, plaats en jouw beoordelingen. In het voorbeeldprofiel is dit de informatie die bovenin het profiel staat. Zorg dus dat alle basisinformatie ingevuld staat. 

Maak je geen zorgen over het uurtarief. Opdrachtgevers weten dat deze indicatief is, en je kan het samen met de opdrachtgever bespreken wanneer je uitgenodigd bent voor een opdracht en jullie het gesprek voortzetten. 

Lees ook: Hoeveel kost een freelancer?

Wil je weten wat het uurtarief is wat freelancers hanteren per vakgebied? Lees dan de blog: Hoeveel kost een freelancer?” met een overzicht van alle gemiddelde uurtarieven.

Jouw contactgegevens zijn niet voor iedereen zichtbaar

Daarnaast bestaat het profiel uit een contactgegevens blok. Deze informatie is pas zichtbaar wanneer jij ingaat op de uitnodiging van de opdrachtgever en reageert op de opdracht. Het eerste contact vindt dus altijd via ons platform plaats. Als jij interesse hebt in de opdracht, en dit ook doorgeeft in jouw chatcontact met de opdrachtgever, is het voor de opdrachtgever mogelijk om jouw contactgegevens te zien zodat jullie snel kunnen communiceren. Bepaal samen met de opdrachtgever hoe jullie het contact verder willen laten verlopen. 

Stel jezelf voor aan de opdrachtgever met een introductie

In het veld ‘Introductie’ heb je de mogelijkheid jezelf voor te stellen aan de opdrachtgever. De ultieme kans om wat over jezelf te laten zien. Wanneer een opdrachtgever op jouw profiel klikt, is dit namelijk het eerste wat hij/zij over jou leest. 

Je kan de introductie gebruiken om kort te vertellen over jezelf: je eigenschappen, je drijfveren, waar je naar op zoek bent of bijvoorbeeld waar je energie van krijgt. 

Verzamel zoveel mogelijk beoordelingen 

Als freelancer is de kans groot dat je inmiddels een mooi netwerk hebt opgebouwd en verschillende opdrachten succesvol hebt afgerond. Zonde om dit niet te gebruiken om nieuwe opdrachtgevers aan te trekken toch? Nodig oud opdrachtgevers en/of oud collega’s daarom uit om een review in te vullen voor op je profiel. Hierdoor kan je jouw profiel een flinke boost geven. Het kan daarnaast net dat extra zetje geven aan een potentiële opdrachtgever om je uit te nodigen voor een opdracht, want niets werkt zo goed als de beoordeling van een andere opdrachtgever.

Het curriculum vitae (cv)

Het cv is opgebouwd uit een samenvatting, werkervaring en opleidingen. Dit is voor iedere freelancer hetzelfde, zo hebben de opdrachtgevers een eenvoudig overzicht. Laat hier vooral naar voren komen wat relevant is voor de toekomstige opdrachten die jij wenst te ontvangen. Het is daarnaast goed om te weten dat opdrachtgevers gebruik maken van zoekwoorden. Wanneer deze woorden of een synoniem hiervan voorkomen in jouw profiel zal je eerder gevonden worden. Het helpt om per werkervaring de uitgevoerde taken in een opsomming te verwerken.

Benieuwd wat je nog meer kan doen om je vindbaarheid te verbeteren? Dat lees je in deze blog.

Eigenschappen en talen

Dit is de plek om al jouw extra skills en vaardigheden toe te voegen die je relevant vindt en waar je op gevonden wil worden. Want ook dit blok wordt meegenomen voor de zoekwoorden waarop de opdrachtgevers zoeken. Je kan er daarnaast ook voor kiezen om de talen die je beheerst toe te voegen aan je profiel. 

Zijn er nog dingen die je niet kwijt kon onder een van de voorgaande velden? Dan heb je altijd de mogelijkheid om dit toe te voegen bij ‘Overige informatie’.

Heb je vragen naar aanleiding van deze blog? Stuur een mailtje naar [email protected] en we helpen je graag verder. 

Deel dit bericht

Misschien vind je dit ook interessant?

social media expert

Wat doet een social media expert?

Een social media expert snapt het belang van zichtbaarheid van communicatie en de mogelijkheid tot directe interactie met klanten en doelgroepen. Bedrijven verkopen...

13 minuten Jellow