#odeaandefreelancer – Freelancers zijn de motor van de economie

Jellow

Hopelijk kleurt de wereld om je heen een beetje geel. In de krant(en) die je leest of tussen het nieuws op je tijdlijn. Wij vinden namelijk dat de freelancers een lofzang verdienen. En dat doen we natuurlijk het liefst met een beetje geel.  

Een hart onder de riem

Freelancers merken in tijden van crisis vaak als eerste de gevolgen. Lopende opdrachten worden stopgezet of afgebouwd en nieuwe opdrachten blijven veelal uit. We kunnen niet ontkennen dat dit een periode is van onzekerheid, maar gelukkig zijn het ook de freelancers die straks als eerste weer gevraagd worden om de motor van economie weer aan de praat te krijgen.

Hoe lang dit gaat duren weten we niet, maar wachten en niets doen past niet bij het ondernemerschap van een freelancer.

“Het zijn straks ook de freelancers die als eerste weer gevraagd worden om de motor van de economie weer aan de praat te krijgen” – Noel Wilson, co-founder Jellow 

En afwachten past ook niet bij Jellow. We kunnen helaas de onzekerheid niet wegnemen, maar wij zijn ook ondernemers en denken graag in oplossingen. Zo zijn we druk in gesprek met bedrijven die juist nu wel extra hulp en expertise kunnen gebruiken benadrukken we opdrachtgevers hoe belangrijk jullie zijn als schakel binnen het bedrijf. Wij geloven in wat we doen en we zullen, ook in tijden van crisis, er alles aan doen om onze missie zoals hieronder omschreven, voort te zetten.

“Samen bouwen aan één eerlijk netwerk”

Jellow gelooft sterk in de kracht van samenwerken. Bedrijven en freelancers bouwen met Jellow samen aan één eerlijk en kwalitatief netwerk, daar worden we allemaal beter van. De manier om samen snel te groeien en te kunnen beschikken over de juiste expertise zonder dat je de hulp van een intermediair nodig hebt.

“And…. action!”

Het doel van de #odeaandefreelancer, is niet alleen om freelancers een hart onder de riem te steken, maar ook als inspiratie voor bedrijven om de samenwerking met freelancers door te zetten en/of op te zoeken. Freelancers zijn gepassioneerde, creatieve en daadkrachtige experts en juist deze experts zijn binnen de economie belangrijker dan ooit tevoren! 

Daarom vragen wij in de media, aan onze opdrachtgevers, aan jou als lezer, aandacht voor de toegevoegde waarde van freelancers, juist in deze tijden. Ook de komende weken komen wij met nieuwe content die deze boodschap aanvullen.

Motivatie van bedrijven om nu juist wel te kiezen om met freelancers samen te werken

Sinds de crisis zijn er minder activiteiten zichtbaar op ons platform, maar wij vinden het geweldig om te zien dat alsnog veel bedrijven gehoor geven aan onze oproep om de samenwerking met freelancers op te zoeken. 

In de afgelopen weken hebben bijvoorbeeld NRC Media, T-Mobile, Hocras B.V., Dutch Seafood Company en diverse MKB’ers een opdracht gedeeld in Jellow. 

De motivatie om met freelancers samen te werken verschilt per opdrachtgever. De ene opdrachtgever geeft aan dat door de crisis het huidige marketingteam niet volledig beschikbaar is en dat een freelancer het team moet aanvullen, terwijl de andere opdrachtgever juist aangeeft dat de zoektocht naar een freelancer absoluut niets met de corona-crisis te maken heeft.

Huib Haije van Makelaarskantoor Aerdenhout & Omstreken geeft aan:

“Bijzondere tijden vragen om bijzondere verkoopmethodes. Door de corona-crisis zie je dat makelaars meer overgaan op virtuele bezichtigingen en dat wil je op een professionele manier in beeld brengen. Daarom hebben wij ervoor gekozen om met een videograaf samen te werken die wij in Jellow hebben gevonden.”

Daarnaast horen wij regelmatig dat opdrachtgevers nu de tijd en ruimte hebben gevonden voor belangrijke projecten waar men eerst maar niet aan toe kwam. Niet werken in je bedrijf, maar werken aan je bedrijf. Denk aan het vernieuwen van de website met een webdeveloper, het herinrichten van je marketingstrategie met een strateeg en het produceren van branding content met een grafisch vormgever.

Hieruit kan je concluderen dat freelancers voor deze organisaties een zeer belangrijke rol spelen, of dat nou met de crisis te maken heeft of niet. Deze organisaties waren op zoek naar expertise en dat hebben ze gevonden in jullie diensten. 

Samen, daar ligt onze kracht

Samen met jullie en de bedrijven in Nederland gaan we de komende tijd creatief aan de slag om deze periode zo goed mogelijk door te komen en zullen we er alles aan doen om bedrijven met jullie talent te blijven verbinden. Zeker nu, maar ook straks in de toekomst als de motor weer op volle toeren draait. Pas goed op jezelf en de mensen om je heen. Blijf gezond en positief!

#odeaandefreelancer – Blijf inventief! Jullie zijn de motor van de economie!

 Meld je als freelancer gratis aan bij Jellow en ontvang relevante opdrachten
Tags: Platform updates

Deel dit bericht

Misschien vind je dit ook interessant?

Drie freelancers werken in een co-working space

Checklist Wet DBA: Voldoe jij aan de wet?

In de wereld van freelance werk en opdrachtgeverschap zijn duidelijkheid en transparantie enorm belangrijk als het gaat om een gezonde en eerlijke arbeidsmarkt....

4 minuten Jellow