Hoe je content maakt die raakt

Jellow

Hoe je content maakt die raakt

Als het gaat over het maken van content voor jouw onderneming, is dat ‘even snel tussendoor’ of neem je er echt de tijd voor? De ene ondernemer heeft in no time een blog geschreven, terwijl de ander geen idee heeft waar te beginnen en wanneer. Ik herken het; er zijn veel dingen te doen en je hebt te weinig uren op een dag. Maar het maken van content is onmisbaar voor een goede zichtbaarheid!

Verlaat je beeldscherm

Raak niet meteen in paniek als je geen inspiratie hebt voor een blog of social media bericht. Verlaat je beeldscherm voor een paar uur en ga wandelen in de natuur. Of laat het even voor wat het is, dan ontstaat er vanzelf een nieuw idee. Ja, zelfs onder de douche of tijdens het aardappelen schillen! 

Maak een helder plan

Als je in het wilde weg gaat schrijven en posten, dan zullen de lezers dat merken en sneller afhaken. Zet een lekkere sterke kop koffie en maak een content planning voor de rest van het jaar. Hoe vaak wil je een blog schrijven? Met welk doel wil je een blog schrijven? Ben je tevreden over de teksten voor je website of wil je deze aanpassen? Welke dagen ga je op social media berichten plaatsen? Met een helder en overzichtelijk plan verplicht je jezelf om heel gericht wekelijks te werken aan je content. 

Ook een blog schrijven?

Voor de rubriek ‘Tips voor en door freelancers’ zijn we op zoek naar freelancers die andere freelancers willen inspireren door het schrijven van een blog. Lijkt het jou ook leuk om net als Karin een blog te schrijven over een onderwerp binnen jouw expertise? Laat het ons weten door te mailen naar [email protected]. We nemen graag contact met je op. 

Durf jezelf en jouw onderneming te laten zien 

Met bloggen en op social media mag je experimenteren, laat jezelf van een speelse kant zien! Een openhartige ondernemer met een echt verhaal maakt een stuk nieuwsgierig dan een die zichzelf laat zien ‘zoals het hoort’. Vertel bijvoorbeeld welke hobbels je hebt moeten nemen om als ondernemer te (durven) starten. Of onthul 5 dingen over jezelf die bijna niemand weet. Laat je werkplek zien en de mensen die je inspireren. In combinatie met opvallende foto’s van jezelf en van alles wat met jouw onderneming te maken heeft, zul je het aantal volgers snel zien groeien! 

Blijf goed in beeld

Na een paar blogs met te weinig lezers merk je dat je minder gemotiveerd bent om verder te schrijven. Stop niet als het even tegenzit, volhouden is dé sleutel voor een succesvolle blog! Durf te falen en ga door met schrijven, zodat de lezers uitkijken naar iedere volgende blog. Blijf ook kritisch kijken naar de teksten op je website. Kunnen ze nog scherper en hoe zit het met de vindbaarheid via Google? Houd vast aan de eerder genoemde contentplanning en laat de creativiteit lekker stromen!

 


Over Karin: Hallo, ik ben Karin, een creatieve content coach uit het Brabantse Sint-Michielsgestel. Waar ik met mijn bedrijf Praatje van Kaatje begon als freelance tekstschrijver, heb ik nu als grootste doel om ondernemers te leren hoeveel plezier je kunt beleven aan het maken van content! Zonder veel poespas aan de slag met bloggen, social media of teksten voor je website? Als content coach help ik jou graag op weg en kun je vrijblijvend kennismaken met mij in een gratis brainstormsessie via Zoom

 

Deel dit bericht

Misschien vind je dit ook interessant?

social media expert

Wat doet een social media expert?

Een social media expert snapt het belang van zichtbaarheid van communicatie en de mogelijkheid tot directe interactie met klanten en doelgroepen. Bedrijven verkopen...

13 minuten Jellow