Code geel!

Susan Mulder

Code geel!

Heb je het nieuws gehoord? In Nederland is het code geel vandaag! Met trots kunnen we vertellen dat we een strategische samenwerking aan zijn gegaan met de Belgisch-Nederlandse mediagroep het Mediahuis. Nieuwsgierig? Hieronder kan je het persbericht over de samenwerking lezen.

5 oktober 2017, Mediahuis en Jellow gaan strategische samenwerking aan.

NAARDEN - Mediahuis en Jellow, het online matchingplatform voor freelancers, hebben een strategische samenwerkingsovereenkomst gesloten. De Belgisch-Nederlandse mediagroep tekent in op een kapitaalsverhoging die de ambitieuze groeiplannen van Jellow in de Nederlandse markt moet gaan versnellen.

Het online platform Jellow waar freelancers en bedrijven elkaar vinden, is sinds 2013 actief in de Nederlandse markt. Bedrijven kunnen er hun freelance-netwerk in kaart brengen en dit vervolgens gaan delen met andere bedrijven. Freelancers kunnen er op hun beurt hun diensten aanbieden. Het resultaat is één groot netwerk van kwalitatief gescreende professionele freelancers binnen de sector van de zakelijke dienstverlening.

Gert Ysebaert, CEO Mediahuis: “De strategische samenwerking met Jellow kadert binnen de verbreding van het huidige Mediahuis-aanbod in de arbeidsmarkt. De positieve trend die deze markt vertoont en de evolutie naar steeds nieuwere samenwerkingsvormen, maken dat Jellow over heel wat groeipotentieel beschikt. Het feit dat Jellow inzet op freelance tewerkstelling maakt dit platform perfect complementair aan ons bestaande aanbod dat zich vandaag toespitst op permanente tewerkstelling.”

Noel Wilson, CEO Jellow: “De samenwerking met Mediahuis onder de vorm van een kapitaalinjectie zal een versnelde groei voor Jellow mogelijk maken. De sterke mediamerken die vandaag reeds deel uitmaken van de Mediahuis-portfolio zullen ook helpen bij het verder uitbouwen van onze merkbekendheid. Bovendien beschikt Mediahuis over heel wat ervaring en expertise binnen zowel de Nederlandse als Belgische arbeidsmarkt en zijn zij dus de perfecte partij om onze groeiambitie te verwezenlijken.”

Jellow maakt het vandaag mogelijk voor bedrijven om op een snelle en veilige manier, kwalitatieve freelancers te vinden en in te huren. Alle profielen worden zorgvuldig gescreend door onafhankelijke experts en vervolgens beoordeeld door bestaande en vroegere opdrachtgevers. Dit maakt Jellow tot een uiterst betrouwbaar platform waarbij freelancers en bedrijven rechtstreeks met elkaar in contact kunnen treden, zonder onnodige tussenpersonen of -bedrijven.

Organisaties als Rijksuniversiteit Groningen, Booking.com, de KNVB en Jumbo Supermarkten, maken vandaag al handig gebruik van de freelance talentpool die Jellow hen biedt. 

Bron: www.jellow.nl

Deel dit bericht
Misschien vind je dit ook interessant?

Zo bepaal jij jouw uurtarief als freelancer

Je uurtarief vaststellen als freelancer is best lastig. Heb je een te hoog tarief dan schrik je opdrachtgevers af, maar met een te laag tarief schatten de opdrachtgevers je wellicht te laag in en kan je de vaste lasten niet bekostigen.

6 redenen waarom jij eens met een freelancer om tafel moet!

Wat de voordelen zijn van een freelancer? Je kan een contract opstellen voor precies de periode dat je iemand nodig hebt; je hebt geen ‘last’ van belastingen en sociale premies; geen vakantiedagen waarmee je rekening hoeft te houden; je hoeft niet te betalen wanneer de freelancer ziek is en je hoeft geen rekening te houden met ontslagrecht. Oké, de zogeheten contractuele voordelen, maar zijn dat nou de echte belangrijke triggers waarom jij een freelancer wil inhuren?

Gezamenlijke freelance poules zijn de toekomst

Veel bedrijven beginnen zelf een online platform voor de freelancers en zzp’ers waarmee zij samenwerken. Op zich een goed idee, maar als ieder bedrijf een eigen platform opzet, dan zou dat zomaar eens geld- en tijdverspilling kunnen zijn. Want los van dat het voor opdrachtgevers een hele handige tool zou kunnen zijn, is het belangrijk dat freelancers dat ook vinden. Daarom is het ontzettend belangrijk om bij het opzetten van een platform ook de behoeften van de freelancers in het achterhoofd te houden en niet alleen vanuit het bedrijf te redeneren.

Wil jij meer weten over hoe jij de juiste freelancer vindt voor jouw opdracht?

Vraag hier de gratis JellowPages aan waarin beschreven staat:

  • Waarom hard- en softskills van freelancers belangrijk zijn
  • Wat de trends en ontwikkelingen van het freelancen zijn
  • Hoe belangrijk de inzet van een freelancer is voor jouw organisatie

Als je onze site gebruikt, krijg je cookies van ons. Meer lezen over ons cookiebeleid.